Surbiatch.

Om man kör buss så tycker jag att man ska vara trevlig mot sina passagerare. Inte sitta som nån jävla surmupp och muttra, och lägga sig till med en otrevlig tonart och uppsyn. För hur fan ska jag kunna veta att jag inte kan åka på buskortet till Sandviken från Gävle, om jag nyss åkt lokalt i Gävle?? Då får man betala tillägg, och det går inte att köpa en ny resa på kortet, jävla pissigt system.  Man måste tydligen säga till att man ska till Viken, redan i Gävle,på lokalbussen. Men om jag inte hade vetat att jag skulle vidare då, om jag bara hade fått för mig det på stående fot, och inte hade några kontanter? Skulle vi inte fått åka med då, eller skulle vi ha behövt traskat runt i Gävle i väntan på att tiden gått ut för den lokala resan? Och sedan tagit bussen till Sandviken och betalat en helt ny biljett. Vart är samhället på väg? Ena da´n ska man inte behöva använda sig av kontanter (minskad rån risk för service personal och privat person, bla bla bla..), andra da´n är det tydligen jävligt nödvändigt att ha dessa små lappar och mynt i fickan. Nä, från och med nu ska jag bara stödja X-trafik i yttersta nödfall..



Nu är det slutgnällt på ett tag, men ibland måste man..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0