Borta.

Nu har jag många tidningar att läsa, som vanligt, är lite smått beroende av dem. Fick någon form av craving (av tidningar !??) när jag var gravid och fixade prenumerationer på diverse pappersbuntar. Just nu har jag: Må bra,Familjeliv, Damernas Värld, Chic, Veckorevyn, samt Glamour och en Ellos katalog att läsa. Frågan är bara när. Och om det inte vore nog så ska jag i morgon införskaffa senaste Elle, som jag ännu inte hunnit göra. En tidning till att läsa låter ju som en bra idé..eller? Men tidningar är min lyx. Det är alltid trevligt när man har en ledig stund över att försvinna in i en tidning och tänka att, snart så, mycket snart, kan jag också springa sådär långt, eller också komma i de där snygga jeansen, eller också ha ett sånt där hem, jag gillar den där lilla stunden av flykt från vardagen, och att så fort man lägger ifrån sig tidningen är man tillbaka i verkligeheten, och inser att det aldrig komer bli just så. Men man mår ändå lite bättre. Att drömma är bra.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för kommentaren!! Ett litet tips till framtiden är att fundera på vilka tidningar man egentligen vill ha och behöver.. jag har slutat med alla tidningar o kataloger (får fortfarande hem vissa ändå) för att spara lite på miljön. Bara ett tips!

Alltså sen finns det vissa saker man måste få unna sig så man mår bra.. jag måste få gå ut och äta och sånt, och det är min lyx, det tänker inte jag sluta med.

Så om du inte drar ner på dina tidningar så är det säkert nånting annat du gör för miljön, men måste få ha någon egen lyx :)

2009-04-24 @ 08:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0