Åka gratis på bussen.

Mira har precis vaknat från sin middagslur. Jag är nyduschad. Kaffet står på bränning. Hepp hepp. Snart ska vi ge loppisen i spånga ett nytt försök. Idag i sällskap av Anna.


Vi har andra rutiner nu för ti´n. Mira har bytt dygnsrytm igen.  Nämligen att vara vaken jätte jätte tidigt. Somna en stund på lunchen och sen vara vaken typ hela dagen och somna jätte jätte sent. Eller iallafall senare än vanligt. Lite smått jobbigt sädära.. MEN, det är som det är. Morsan får helt enkelt slita sg från datornörderiet och kasta in handuken och sluta sina blå (gröna) några timmar tidigare än vanligt. Jag blir dock lite stressad av all denna extra tid vi får nu om dagarna. Vad fan ska man göra. Det känns som att man måste göra saker, nu när man har så mycket tid alltså. Men vad? Nu är jag ju visserligen på "semester" så nu tar jag det bara som det kommer och gör roliga saker. Hur, när, och vart somhelst. Men problemet ligger i hemkomsten. Där finns inte mycket roligt att göra. Spontaniteten kan inte frodas direkt. Kanske för att det är lite längre till allt skoj, och så jävlar i min låda svårt att ta sig när man inte har bil. Låst är ordet. LÅST. Kollektiv trafiken är guld ändå. (Här alltså, och i alla lite större städer, INTE hemma..)



Så nu har jag gnällt lite idag med. Gött. Det är fan nice att gnälla loss lite då och då.. 




Och JA, jag ska ta körkort.



Nu rädda kerstins madrass från att bli kissad på. (en nakenfis, en nakenfis det är en tjej med glatt humör..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0