Spontanitet..

Grand design på tv. Brukar kolla på det när jag kommer ihåg att det går. Beundrar verkligen dessa människor som har en så stark vision av hur deras drömhem ska se ut. Det skulle visserligen vara ball att bygga sitt egna hus, men vart skulle jag bygga det? och hur skulle det se ut? skulle det vara 7 meter högt i tak? eller kanske räcker det med 5? Trägolv eller stengolv? Marmor i köket, och helkaklat i badrummet kanske??  Jag skulle aldrig bli färdig. Det finns ju hela tiden någonting som kanske är bättre.. Jag undrar varför det är så att man(jag) allt för ofta aldrig blir nöjd?? Jag har nog ganska lätt för att acceptera och vara tillfreds med min tillvaro just för tillfället, men jag tröttnar fort. Och då måste det hända någott. Bygger man ett hus så känns ju det ganska långvarigt. Och då vill man ju bli nöjd. Och veta att man kan bo där för kanske resten av livet. Det skulle vara svårt tycker jag, för det finns ju så många ställen att bo på.. Fasst det kanske ändras när jag blir två, då kanske man måste tänka mer långsiktigt.. Eller??  Tror iallafall att det kanske gäller att ha lite mer framförhållning än vad jag brukar ha. Eller... ja,iallafall kanske kunna planera några dagar framåt. Men det är ju ganska tråkigt att planera och bestämma saker i förväg, så vi får allt se hur det blir med det..

Nu titta in i kylskåpet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0