Min nya hobby..

Inga glasögon idag, mamma hade inte så mycket tid över, så vi prioriterade att åka på coop istället. Men jag behövde mat mer än glasögon idag. Skulle dessutom få folk på fika och jag hade inget hemma att bju` på. Hade tänkt baka någonting, men det va en sån dag idag då orken inte riktigt fanns till det. En timme utanför lägenheten är allt jag pallar just nu, sen är jag helt slut. Lite segt med tanke på att jag igentligen har hur mycket tid som helst att göra saker på. Men men, det blir ganska mycket ordning och reda på sakerna här hemma iallafall. Jag måste ju upp och röra på mig lite då och då(för blodcirkulationens skull), och då passar det ju sig perfekt att "flytta" omkring på saker. Inget onödigt framme, och alla ljus och kuddar är så gott som perfekt (helt perfekt går inte att få till)placerade. För att inte tala om stolar och koppar och skor och blommor och lampor och bord och shampoflaskor och tvålar och allt annat flyttbart (allt står som det ska, tills nästa runda). Så den här graviditeten har gjort mig ännu(sjukligt) mer pedant än jag va innan. Hur fan kan ett par millimeter störa en så fruktansvärt mycket?? Ja, man får hoppas det blir bättre sen. Stackars barn annars, kommer inte få sova ifred.. "-nä nu ligger du nog några centimeter fel.." " -hmm, täcket är knöligt och lite mera invikt på vänster sida, det måste åtgärdas..." "Oj,oj, nu är det oreda bland blöjorna..och titta, din stjärtsalva ligger inte snyggt så där, den ska ju ligga liiite mer på snedden.."
Det måste bli bättre sen.. Annars kanske det finns risk för bortstädning av barn som ligger och skräpar..

Nu gå och flytta på besticken (eller någonting annat som kan tänkas ligga fel).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0