Dagens dom..

Jag är nu hemma..  Och jag hade iallafall rätt angående hemgången, men jag ska tillbaka på söndag(trodde måndag)tidigt på morgonen för ytterligare kontroll av blodtryck och äggvita. Preeklampsi är min dom(havandeskapsförgiftning). Men eftersom alla värden håller sig på en jämn nivå så får jag vara hemma, och vila. Inte så mycket tv tittande och inte så mycket dator, och inte läsa för mycket. -Men ljud böcker ska gå bra..  Vad roligt jag ska ha det!! Men jag får försöka se det positiva med det, och det är att man oftast inte går tiden ut, utan förlossningen brukar tydligen kunna komma igång tidigare.(inte min antagligen..) Annars blir man igångsatt i vecka 40, förutsatt att värdena inte försämras. Gör dom det så kan det bli en igångsättning tidigare eller ett snitt. Kan ju bli läckert med ett ärr tvärs över magen, om det nu skulle bli så... Man kan ju se det som scarrification kanske, och det är ju häftigt. (en del tycker det har jag hört)


 En CTG kurva togs på bebben igen i morse..

 
Jag var inte så pigg.. Klockan var typ halv 8 när jag blev väckt
för diverse provtagningar, (härligt sätt att börja dagen på)


Men efter alla prover som skulle tas fick jag frulle! Ingen lyxig hotellfrukost
direkt, fasst helt okej ändå..






Nu följa läkarens ordination och stänga av dator och tv och lägga mig och glo i taket..(har tyvärr inga ljudböcker på lager)

Kommentarer
Postat av: Kicki eller Pether

KRAMAR!

2009-02-28 @ 08:27:26
URL: http://allahososs.blogg.se/
Postat av: Granna

Berendsen beställer vi tvätt av till jobbet, dom är inget bra! Och frullen såg lite torftig ut men kaffe och ost ser jag så då är det kanske inte så illa ändå :-)

2009-03-02 @ 22:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0