Göteborg.

Packade upp lite skivor idag, och hittade en massa godingar som jag glömt att jag har. Bla en Trojan dub box, så den fick bli min disk musik idag, det går ju lite lättare att göra tråkiga saker om man har bra musik. Soft att gunga lite medans man diskar. Det fick mig att tänka på göteborg, bästa staden! Det va mycket dub och reggae i perioder där. Många härliga klubbar och barer med den typen av musik. Jag brukade spela mycket reggae på restaurangen när jag jobbade, man flöt liksom fram med tallrikarna,  sen blev det house eller techno i baren på kvällen, det passade bättre när man skulle blanda drinkar och kränga öl. Fan, jag saknar götet. Någon gång ska jag flytta tillbaka..

Nu laga mat och lyssna på Dub Trio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0