....gam spena

Sitter i min soffa och lyssnar på Christer på P3, kan vara ett av världens bästa radio program. Det handlar om smeknamn idag, ganska kul att höra folks smeknamn och hur dom uppstod (namnen alltså). Man har ju ett par smeknamn själv som är ganska "roliga". Lena mena med gam(gammal på norrländska) spena (Elisabeth myntade det när vi var typ 10), som senare blev Lena-Spena, som sen blev Spenan, dom senare följde med ända tills jag flyttade från Sandviken. I gymnasiet fick jag även heta Lennart och Cp-Lena. Tack televerket för det!! Smeknamn är ju kul, så jag är inte bitter, inte alls... 

Medans jag sitter här och lyssnar kan jag konstatera att jag gjort ett mindre bra soffköp. Den är finare att titta på än att sitta i. Trist! Tur att jag har många kuddar att bulla upp mig med. Det får helt enkelt bli ett fotölj köp (en skön sådan), som jag kan sitta i och låta mina eventuella gäster sitta i soffan..

Nu laga lunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0