Shoppingvärk.

Idag blev det ingen dejt med Lina, regnet öste ner när jag gick upp. Istället hämtade mamma mig och grodan för en tur till Valbo. Fixa kamera var anledningen. Jag (Mira) fick en (typ valfri) kamera i dop present av mamma och Kalle. Så att jag kan ta  många fina bilder på minsta barnbarnet...  Vi blev kvar hela dagen. Och gjorde ta mig fan hela "köpis"  och nästan alla affärer. Inte för att de är så många, men om man ska titta, klämma, känna och prova, så tar det tid. Syster med barn joinade ett tag de med. Så nu är jag helt slut. Shoppa är ju fan likvärdigt med att gymma. Och att det är någon som inte gärna ligger i vagnen hela tiden, utan ska hänga på armen emellanåt, gör ju workouten lite mera jobbig. Men det är ju bra på ett sätt. Det botar tränings ångesten. Fast det bästa är nog ändå att min garderob nu sakta men säkert börjar se normal ut igen. Mycket konstigt har det  varit på senaste. Men det har ju sina anledningar. Typ en bullmage. Som heter duga. Det är dock lite kvar. Fast det orkar jag inte bry mig om. För nu vill jag slippa rensa ur garderoben var och varannan vecka. Och dessutom köpa nya saker lika ofta. Det bildar avgrunds djupa hål i finanserna. Lite soft får man vara.


Den nya kameran. Top notch!

Jag valde mellan denna och en G10. Men eftersom jag inte ska springa runt och leka mäster fotografen så räcker denna. Ska jag göra det någon dag så är det dessutom bättre att jag satsar på en riktig systemkamera istället för enG10. Och den här hade bättre zoom än den. Och, är lite smidigare. Och, lite billigare. Och, är helt enkelt perfekt för mig.


Så vi tackar och bockar här i stugan. Tack mamma/mormor och Kalle!


Nu vila mina trötta ben och armar.

Kommentarer
Postat av: Granna

Schysst Lena! Och härliga bilder på dig och grodis :-) Jag saknar er mycket, hoppas du kryar på dig också älskade! Massor med kramar till er

2009-07-23 @ 21:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0