Kallt vs Varmt.

Jag måste nog vänja mig vid att dricka kallt kaffe, det verkar bli en hel del av det nu (micrat kaffe betackar jag mig för, det finns nästan inget värre). Annars är det kanske så att jag helt enkelt får köpa en bryggare iallafall, trots att det inte blir lika bra och gott kaffe. Men det håller sig dock varmt ett tag, vilket det inte gör i min press. (Men det är mycket godare! varmt..). Om man bara visste innan om man skulle få dricka kaffet varmt eller kallt, så skulle det ju vara lite lättare. Då kunde man ju välja kaffe apparat (om man nu hade två). Och därmed alltid få varmt kaffe (ibland varmt och jäkligt gott press kaffe) Men sån lyx, att kunna sia om kaffet, det har man inte. Måste i så fall ta fram spåtanten i mig först, och hon gömmer sig uppenbarligen väl.

Så frågan är ju om man kan vänja sig med att dricka kallt kaffe, som ifs är ganska gott, eller om man ska sälla sig till svennebanan ligan och köpa en bryggare?

Kommentarer
Postat av: moster brita

Säg åt mamma att hon köper en termos till dej. Det har jag och funkar jättebra. Sköt om er, kram.

P.S. Soppåsen följde med till söderhamn. D.S.

2009-03-16 @ 16:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0