Earth hour!

Jag fick precis ett sms av Anna där hon påminde mig om Earth hour. Tack för påminnelsen men, det är bara för ens eget ego, och det kanske blir några kronor mindre på nästa elräkning, men alla elbolag producerar sin el som vanligt, och alla städer har fortfarande alla lampor och neon skyltar och all annan skit tända och allt annat som är elstyrt tuffar på precis som annars. Ska det vara någon vits så ska allt stängas av, och då verkligen allt. Så jag bojkottar och kollar på tv och har datorn på iallafall. Har dock släckt alla lampor utom en, men det är mest för att det ska vara lite mysigt här hemma för mig och Mira. Tanken med det hela är visserligen god, och kanske får några fler att bry sig lite mer om våran stackars miljö. Men det krävs lite mer än detta. Det är inte vi svennebananas som ska skämmas och få dåligt samvete för att vi hellre tittar på Robinson än stänger av all el. Det är dom!

Earth Hour borde vara mitt under julskyltningen istället. Då finns det verkligen lampor att stänga av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0