Snart en examen i läkarspråk...

Snön bara vräker ner utanför. Som gjort för depression. Det är ju lika bra att vara kvar här inne. Tur att mamma var förbi med en påse Tutti Frutti!! Tack tack! Det gjorde det lättare att acceptera att jag ska stanna kvar en natt till.. Fasst jag är ändå lite besviken på att jag inte fick åka hem, de sa ju under hela dagen att jag med största säkerhet skulle få göra det. Hmm, jasså??. Men nu vet jag i allafall vad det betyder(ett steg närmre att kunna läkar språket). Borde väl inte skriva att jag hoppas på att få åka hem i morgon, men det gör jag. Hellre sitta där än här och ha tråkigt. Här får man ju dessutom inte vara i fred på toaletten ens. -Mår du bra? hur är det? hur går det?
Öhm, jo tack, jag kissar i en potta, men annars är det lugnt...
(det är inte helt lätt utan att det står någon utanför)
Men men, medicinen mot blodtrycket ser ut att verka, och jag behöver inte fortsätta kissa i en potta från och med i morgon (de vill se så att jag får ur mig rätt mängd kiss på ett dygn och mäta proteinet i det, trevligt värre..) Så det är väldigt skönt. Dock betyder bra värden ett jädra hattande(om jag nu nånsin kommer hem) fram och tillbaka hit ett par veckor framöver. Men jag får väl se på det som en av sköterskorna:  -Det blir bara fler tillfällen till frisk luft!! (ja, hur mycket man nu hinner andas in till och från bilen). Men man ska alltid vara positiv, och se det goda med det onda, eller onda med det goda... Eller?? Va??


Nu invänta sköterskan med nästa dos medicin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0