Segt.

Den här dagen har varit seg. Har ett bärg av disk och ett smuligt golv. Plus en massa samtal jag skulle ha ringt och räkningar som ville bli betalda. Men med en liten människa som inte ville ligga för sig själv i mer än 30 sekunder (sen blev det skrik och grin, utöver det vanliga), var det svårt att få någon ordning på oredan. Jag var dessutom tvungen att gå och handla. Hade ingen äppelmos och ingen soyamjölk, och det måste jag ha hemma, annars pajjar dagen om jag inte får äta min frunch bestående av en dubbel portion rågflingsgröt med mycket mos och mjölk till (medans jag kollar på hem till gården). Och att pajja fler dagar, det vill jag ju inte. Men det var först vid halv 5 som jag lyckades få henne att ligga ensam i hela 3 minuter utan grin, vilket iallafall var tillräckligt länge för att jag skulle hinna bära ner vagnen, och springa upp igen för att mötas av hennes härliga stämma. Som tur var så somnade hon i vagnen efter ett tag. Trodde hon skulle vakna på äffären, för hon knorrade konstigt ett tag. Men jag hade tur, jag hann hem och packa ur påsarna innan hon gjorde sin röst hörd igen. Och sen dess har jag haft henne som en liten trasa på armen. Det är visserligen mysigt att hon vill ha mig så nära, men att bara ha kunnat äta frukost på hela dagen, (som fick bestå av hårdmackor idag,eftersom mjölk och mos fattades i min kyl) är inte optimalt. En dålig frulle som ända mål mat gör inte att man känner sig piggare och mer tålmodig direkt.  Så det blir spännande att se hur morgondagen blir. -Den kan bara bli bättre.


Nu mata en som vaknat, igen.


Jag lyckades få i mig, nästan en hel micrad härlig middag vid 22.40, medans hon sov en liten stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0