Alert.

Jag är trött och har ont i benen. Har power gått i en timme och en kvart idag innan lunch. Och eftersom Andreé som är en van gångare (han håller mycket högre takt än jag är van vid) var med kunde jag inte fuska och gå sakta när det blev lite för jobbigt. -Nä, det var bara att knata på. Skönt ändå.  Känner mig dock lite piggare i huvudet. Det är bra. Viktigt att vara på alerten nu, för jag måste ringa försäkringskassan igen, å ändra lite, så att jag får ut mer pengar nästa månad. Nu fick jag så lite att det inte ens räckte till alla räkningar. Men som tur var hade jag lite pengar undansparade. Så det här med köp stopp föll sig ganska naturligt denna månad. Fan, jag som vill ha så mycket...


Just nu väntar jag på att Mira ska somna, hon vill verkligen inte sova hemma längre om dagarna, inte ens på balkongen i vagnen. Om vi är ute och går, eller borta någonstans då går det bra att sova. Men inte hemma. Lite segt. Jag känner mig ganska ofräsch och svettig, (eller det har torkat in nu), eftersom jag inte hunnit duscha efter den svettiga promenaden. Och hon brukar oftast börja grina om hon inte har koll på vart jag är när hon är vaken, och ta med henne in i duschen känns inte som ett alternativ just nu. Det är en tvagning på hög nivå som gäller idag, med skrubb och inpackningar och fot filande m,m. Det blir svårt att genomföra med en skrutt på armen.


Nu lite insomnings gung i form av dans till Black Uhuru (dubremixer).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0