Symaskin.

Jag fick en sån lust att sy, igen. Min längtan har funnits ett tag. Men fortfarande ingen tid till det. Eftersom lilla damen är vaken hela dagarna nu så är det en omöjlighet att sy. Jag vill gärna slippa stressa när jag syr. Det blir aldrig bra då. Jag får börja ordna barnvakt några timmar i bland så att jag kan sy. Mamma? Kusiner? Vem ställer upp? För jag tror inte det är så uppskattat av mina grannar att jag sitter och syr om nätterna. Kan ju göra det någon gång, bara för att jävlas lite..


 

Inspiration till kommande syjunta.
Bilden lånad av den här tjejen som har en väldigt fin blogg. 


Jag la över Mira på min säng för ett tag sedan, då hon somnade på mig i soffan. Efter väldigt många om och men och en herrans massa gnäll (hon har mer eller mindre gnällt hela dagen, och inte sovit alls). Jag gick och diskade och plockade lite i köket och när jag kom tillbaka var hon vaken. Hon låg där så snällt på sängen och pratade med sig själv, eller med Mollgan kanske, alla barn har väl en Mollgan!? Och nu har hon legat där jätte länge och pratat. Skönt att hon för en gångs skull inte börja skrika så fort hon vaknat. Hoppas hennes kompis stannar kvar nu..



Ungefär så här har hennes min sett ut större delen av dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0