Hemma.

Nu är vi hemma efter en lång dag borta. Eller egentligen har de senaste dagarna varit väldigt långa. Och dessutom mycket intensiva. Så vi är helt slut, både Grodan och jag. Men på det stora hela har det varit en trevlig helg. Tex, kalas igår, med goda kakor,god och snygg  tårta, trevligt folk och en glad 15 åring som (jag tror) fick det hon ville ha (bla, en systemkamera). Efter kalaset åkte vi till mamma, kom hem sent. Idag har vi också varit hos mamma (bilder i föregående inlägg). Åkte dit redan vid 12 tiden och kom hem för ett tag sen (sent). Mira har i princip sovit sen 2 idag. Varit vaken korta stunder och ätit bara. Stackars liten har varit ovanligt trött. Så i morgon är det sovmorgon och bara softa hemma som gäller. Men denna eftermiddag har trots den extrema tröttheten varit helt fantastisk och oerhört lugn och skön (kan väl inte bli annat med ett barn som bara sover och sover). Men det var nog precis det jag behövde idag..


Just nu skulle jag bara vilja lägga mig i sängen och sluta mina blå (eller typ gröna). Men innan det sker har jag en massa saker att fixa. Typ hundra flaskor att koka, packa upp en massa väskor, koka vatten till ersättningen, vika tvätt, diska, och duscha. Skulle kunna spara en del tills i morgon, men det är skönt att få det gjort nu. För som sagt så vill jag bara chilla och inte göra någonting alls i morgon.

Nu sätta igång, sängen skriker på mig. Eller jag efter den..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0