Varmt.

Det är varmt och soligt och fint ute. Men jag håller mig inne. Balkongen är som en bastu och jag vet inte riktigt vad jag ska göra utomhus, alltså utanför lägenheten. Att bara gå omkring planlöst känns inte som ett alternativ i den här staden. Och det blir dessutom varmt i vagnen för Mira.


Grodan sover just nu och jag ska äta lite mackor med typ "hummus" på, för eftersom jag varken hade citron, vitlök eller tahini hemma,  så kunde det inte bli någon riktig hummus. Utan mer bara en röra. Mixade ihop ärtorna med lite soyagrädde och olja. Kryddade med spiskummin, salt och peppar. Gott. Till mackorna blir det en smoothie gjord av en apelsin, en banan, och lite frysta hallon. Det måste nog göras en kopp kaffe till också..



Mira sprattlade loss på dreambagen tidigare idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0