God morgon.



Det är ganska skönt med tidiga mornar ändå. Man kan ligga på golvet och chilla medans grodan ålar omkring och drar och sliter i allt hon kommar åt. Läsa en tygbok. Kittlas. Leka med Jacke och alla de andra. Sjunga lite (jo, det uppskattas, faktiskt..). Och MYS är väl det ord många skulle använda för att beskriva detta. Och även jag ibland. Allt för ofta. Trots att det är bland det värsta ord jag vet. Mys? Vadå Mys? Jag vill radera det ur mitt vokabulär. Men sätt dit ett fredag innan och jag spyr lite. FREDAGSMYS. Som kan vara det töntigaste uttryck som finns. (Det finns säkert töntigare, men just nu kommer jag inte på nå´t annat.. kanske för att det egentligen inte finns ett..). Idol chips och fredagsmys... Sinnes. Vart är världen på väg?




Nu tvaga munnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0