Soluppgång.





Varför i hela fridens jävla lilja ska barn vara vakna så snuskigt tidigt för? I morse vaknade Mira innan 7 (rättare sagt 06,14), och då är det ju bara att gå upp. Göra välling till henne och kaffe till mig. För att somna om finns inte på världskartan. Men varför? Varför ska man vara vaken så tidigt när man inte har någonting att göra? Tycker barn det är så roligt att ligga på en filt och sprattla, rulla, prata, skrika, att de måste gå upp kl 6?? Eller? Någon timme till kan de väl sova. Så mycket missar de inte på det. Eller kan det vara så att de vaknar tidigt för att de tycker det är så roligt att få följa med deras mammor till diverse caféer och sitta där, och bli tittat på och åad om av personal och andra mammor och kaffe törstande arbetsfria?? Jag förstår inte. Har försökt fråga Mira (och andra barn med, min systers tex...) men får liksom inget riktigt svar. Och till råga på allt, så är de inte speciellt glada när de vaknar så här tidigt heller. Utan oftast ganska skrikiga och griniga, trötta med andra ord.. Vilket gör det hela ännu mera obegripligt. Sinnes.







Nu ???




Och jaaa, jag vet att barn är såhär, att det är bara att vänja sig, bla bla bla, men man undrar ju för fan ändå liksom. Varför? De kan väl vänta tills mamma ledigheten är slut. Alltså med att vakna tidigt..!?

Kommentarer
Postat av: LinaH

Ja, jag bor kvar i Gävle, på valbogatan:) Men jag kan möta upp er på stan så kan vi ta en raj där innan vi kanske tar en fika? :)

2009-09-07 @ 09:57:09
URL: http://linahokdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0