Orken fattas för skräpfria fötter.


Jag gillar att städa. Eller, nja, gillar och gillar, det är väl en smärre (grav) överdrift.. Men jag hatar att vara skräpig under fötterna. Verkligen. Att behöva skrapa av fötterna mot varandra. Flera gånger. Från köksbordet till köksbänken. Är psykiskt påfrestande. Typ. Och jo, jag skulle väl kunna ha ett par strumpor på mig. Eller möjligtvis innetofflor!? Men nu råkar det vara så att jag gillar mest att gå barfota (både inne och ute..). (Det är lite frihetskänsla över det. Kunna vifta med tårna som man vill och inte bli svettig..). Men, det gör ju att jag måste städa. Ofta. (för att slippa skrapa av fötterna alltså!?) Dammsugaren är min bästa vän. Nästan. Helst skulle jag städa varje dag (eller, nej, kanske inte, men ändå..). Dammsuga, damma, och torka. Balkongen inräknad. Om jag orkade. För tid har jag. Vi bor ju inte i ett slott. Och jag har inte direkt mycket att göra från kl 19 om kvällarna.. Men orken. Den är alltid spårlöst försvunnen från 19.10. Konstigt.

Så jag får helt enkelt se allt skräp som zonterapi.



Nu dricka kaffe. Sen köra runt Mira på hennes polis bobbycar.. Och stoppa saker i nya Hello Kitty hinken. Det gillar hon.



Fridens.


Kommentarer
Postat av: Julia

Gud vad jag håller med! Hata skräpiga fötter!

2010-05-12 @ 22:47:26
URL: http://juliaederyd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0